Uutiskirje 19.3.2018

ENTERTAINMENT BUSINESS ARENASSA ESILLÄ VIIHTEEN SPONSOROINTI, BRÄNDÄYS JA KUMPPANUUDET

EBA-päivän aikana pureudutaan myös alan yritystoimintaan ja työmarkkinaan sekä audiopalvelujen kulutukseen ja livetrendeihin

Entertainment Business Arena nostaa keskusteluun ajankohtaisia viihdebisneksen poikkitoimialaisia aiheita yritystoiminnasta VR- ja AR -sisältöihin.

Jussi Heikelän isännöimässä Tiketti-salissa pureudutaan viihteen eri sektoreita yhdistäviin ja yhteisesti kiinnostaviin aiheisiin. Toisessa salissa keskustellaan ja kuullaan ajankohtaisista new tech -aiheista. Lisäksi rennossa Bauer Media loungessa radioista tutut juontajat jututtavat kiinnostavia persoonia ja osaajia viihteen kentältä.

Viihteen sponsorointi kasvussa
EBAssa puheenvuoro annetaan yrityksille, jotka tekevät sponsori-investointeja ja yhteistyötä viihteen eri toimialoilla. Sponsorointi- ja tapahtumamarkkinointiliiton teettämän tutkimuksen mukaan investoinnit ovat kasvaneet Suomessa voimakkaasti viime vuoteen verrattuna. EBAssa kuullaankin nyt, millaisia kumppaneita viihteen kentältä haetaan ja mitä yhteistyöllä tavoitellaan. Keskustelijoina ovat muun muassa markkinointi- & brändijohtaja Johanna Jäkälä Finnairilta ja markkinointisuunnittelija Jere Pellinen Veikkaukselta.

Bränding & partnership
Sponsorien puheenvuoron jälkeen pääsemme kuulemaan käytännön esimerkkejä innovatiivisista ja onnistuneista kumppanuuksista, kun Saksan Sony Musicin brändijohtaja Lars Düysen saapuu Suomeen ja esittelee EBAssa kiinnostavia bränding-&partnership caseja yhdessä Suomen Sonyn Brand Managerin Piia Sarajuuren kanssa. 

Suuri livetrendikeskustelu – mukana mm. uusi Nelonen Media Live
EBAn livebisnes-keskustelussa fokuksena ovat ajankohtaiset ja lähitulevaisuuden liveviihteen trendit sekä kiihtyvä kilpailu kuluttajista. Mitkä tekijät ja sisällöt houkuttelevat yleisön tulevaisuudessa tapahtumiin? Pohdimme, mitä Suomen livekentän rakenteelle on tapahtumassa, kun mm. festivaalit ketjuuntuvat ja alan järjestökenttä uudistuu. Live-keskustelua moderoi Finland Festivalsin toiminnanjohtaja Kai Amberla ja mukana ovat toimitusjohtaja Anssi Nevalainen (Nelonen Media Live Oy), toiminnanjohtaja Salla Vallius, (LiveFIN ry), pääpromoottori Zachris Sundell (Live Nation Finland Oy), markkinointi- & viestintäjohtaja Veera Rusanen (Tiketti Oy) sekä vastaava tuottaja Tuomas Sara (ILMIÖ / H2Ö –festivaali).

Viihdealan yritystoiminta
Viime vuonna suuren suosion saanut viihdealan monimuotoinen yritystoiminta -paneeli saa jatkoa. Tällä kertaa keskustellaan suomalaisten viihteen alojen yritysten kanssa kansainvälistymisestä. Pääomarahasto IPR.VC:n Timo Argillanderin johtamassa keskustelussa kysytään, millä eväillä suomalaiset viihdealan yritykset ponnistavat kansainväliseen menestykseen ja millaisia haasteita KV-kasvutavoitteiden myötä yrityksissä kohdataan. Keskustelussa puheenvuoron saavat viihteen alojen kiinnostavat kotimaiset yritykset, jotka kilpailevat elintilasta isojen kansainvälisten yritysten kanssa ja hakevat itse kasvua kansainvälistymisestä. Keskustelijoina mukana ovat mm. tuotantoyhtiö Fisher Kingin perustaja ja vastaava tuottaja Matti Halonen, Superwood-festivaalia Aasiaan vievä Pirjo Suhonen Ivana Helsingistä ja poptähti Almaa kansainväliseen menestykseen luotsaavan yrityksen PME Recordsin Teemu Laitinen.

EBAssa keskustellaan myös viihteen tulevaisuuden työmarkkinoista sekä audiopalvelujen kulutuksesta. Runsaasti lisää ohjelmajulkistuksia on tulossa vielä maalis-huhtikuun aikana.

Tapahtuman lipunmyynti on käynnissä. Liput 250e+alv. / kpl sisältävät ohjelman kolmessa salissa, materiaalit, lounaan, kahvitarjoilun ja välipalan sekä Sony Musicin hostaama Afterwork Crowne Plazassa ja jatkot Circuksessa.

Lipunmyynti tästä!

EBA Facebookissa
@eb_arena #ebarena